سیاسی

دمشق هدف ترکیه از ساخت مسکن در شمال سوریه را استعمار خواند

وزارت خارجه سوریه به اظهارات اردوغان مبنی بر ساخت مسکن برای یک میلیون سوری در شمال سوریه واکنش نشان داد و هدف از این اقدام را استعمار خواند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه سوریه به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر قصد کشورش برای ساخت مسکن برای یک میلیون نفر سوری در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش روسیا الیوم، در پی این اظهارات و واکنش وزارت خارجه سوریه، این کشور هدف ترکیه از این اقدام را استعمار خواند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: اظهارات بی ارزش رئیس جمهور ترکیه درباره ایجاد منطقه ای امن در شمال سوریه نشان دهنده اقدامات خصمانه ای است که ترکیه علیه سوریه و تمامیت ارضی و مردم آن طراحی می کند.

سوریه افزود: ایجاد چنین منطقه ای هرگز با هدف حفاظت از مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه انجام نمی شود بلکه هدف اساسی آن استعمار و ایجاد کانون انفجاری است که اساسا به اجرای طرح های تروریستی علیه ملت سوریه، کمک کند.

اردوغان پیش از این و در روز گذشته گفت: با ساخت خانه‌های موقت به ویژه در شمال سوریه قدمی برداشته‌ایم و هدفمان این است که یک میلیون پناهجو را در این خانه‌ها اسکان دهیم. برای تحقق این هدف ممکن است 100 هزار یا شاید 200 هزار باب خانه ساخته شود، دغدغه ما اسکان این افراد است.

رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت پناهجویان سوری در ترکیه اظهار داشت: آیا سوری‌ها برای لذت و تفریح به ترکیه آمده‌اند یا ترس از مرگ و جنگ مجبور به مهاجرت شده‌اند؟ این افراد از جنگ، آزار و اذیت در سوریه فرار کرده و به ترکیه پناه آورده‌اند. ما از اول هم به آنها به چشم «مهاجران» نگاه کردیم و نمی‌توانیم به چنین هجرتی «خیر» بگوییم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا