اقتصادی

تهدید رستوران داران و قنادی های اردن به اعتصاب سراسری/ مخالفت دولت با افزایش 10 درصدی قیمتها

اتحادیه صنف رستوران‌داران و قنادی‌ها در اردن تهدید کرد که اگر دولت با افزایش 10 درصدی قیمت‌ها موافقت نکند به اعتصاب سراسری دست خواهند زد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه صنف رستوران‌داران و قنادی‌ها در اردن تهدید کرد که اگر دولت با افزایش 10 درصدی قیمت‌ها موافقت نکند به اعتصاب سراسری دست خواهند زد.

به گزارش «العربی الجدید»، دولت اردن همچنان در برابر درخواست اصناف برای افزایش قیمت‌ها مقاومت می‌کند با این استدلال که افزایش قیمت روغن تأثیر چندانی به هزینه نهایی خدمات رستوران‌ها و قنادی‌ها ندارد و آنان می‌توانند این افزایش جزئی را با کاهش سود خود جبران کنند.

در این راستا، «عمر عواد»، رئیس اتحادیه صنفی رستوران‌داران و قنادی‌ها، تأکید کرد که دولت تاکنون درخواست این اتحادیه را نپذیرفته در حالی که افزایش مواد اولیه شامل گوشت، مرغ، روغن و حبوبات افزایش یافته و باید قیمت محصولات هم 5-10 درصد افزایش پیدا کند.

به گفته عواد، از زمان شیوع کرونا حدود 4 هزار رستوران و قنادی در اردن فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و بسیاری دیگر نیز از نیروی کار خود کاسته‌اند.

او گفت که اگر دولت بر موضع خود پافشاری کند، اتحادیه صنفی سراغ گزینه‌هایی مانند اخراج نیروی کار یا اعتصاب سراسری خواهند رفت.

در برابر، یک مقام در وزارت صنایع و بازرگانی اردن تأکید کرد که ادعای افزایش مواد اولیه بی اساس است و افزود که این وزارتخانه با نماینده اتحادیه صنفی جلساتی داشته و درباره تعریف حجم تازه یک وعده ارائه‌شده در رستوران به توافق رسیده است.

تعداد واحدهای صنفی فعال در بخش رستوران و قنادی در اردن بیش از 20 هزار واحد است که 400 هزار تن در آنها فعالیت می‌کنند.

اردن که تا حد زیادی محصولات کشاورزی خود را وارد می‌کند، از زمان شیوع کرونا شاهد افزایش قیمت کالاها گاه تا 200 درصد است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا