اقتصادیخبر اولسیاسی

عراق: بهای گاز ایران تا پایان ماه جاری پرداخت می شود

وزیر برق عراق امروز شنبه اعلام کرد که در توافق با وزیر نفت ایران قرار شده است تا بهای گاز این کشور تا پایان ماه جاری پرداخت شود.

میدل ایست نیوز: عادل کریم، وزیر برق عراق امروز شنبه در نشستی خبری در کربلای معلی با اشاره به تهیه یک طرح فنی جهت آمادگی برای فصل تابستان، اعلام کرد که بهای گاز ایران تا پایان ماه جاری پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در سفر اخیر خود به ایران با وزیر نفت این کشور برای پرداخت بهای گاز ایران تا پایان ماه جاری میلادی توافق کرده است.

کریم اعلام کرد که وزارت برق عراق تا حد امکان تلاش کرده تا خود را برای فصل تابستان آماده کند و در همین راستا یک طرح فنی را برای شمال تا جنوب عراق در نظر گرفته است.

وزیر برق عراق همچنین خاطرنشان کرد که سفر وی به کربلا و دیگر استان‌ها برای اطلاع نزدیک از آمادگی نیروگاه های برق در سراسر عراق است.

داخل راضی، معاون رئیس کمیسیون انرژی پارلمان عراق پیشتر در اظهاراتی تاکید کرد که پایان بحران برق در این کشور نیازمند ثبات سیاسی، تشکیل دولت و تخصیص بودجه لازم طی سال‌های پیش‌رو است.

موضوع برق در فصل تابستان عراق از مسائل مهم در این کشور است که هر ساله با اعتراضات گسترده مواجه می‌شود.

عراق در اوج مصرف در فصل تابستان به حدود 36 هزار مگاوات برق نیاز دارد. وزارت برق عراق در تابستان سال گذشته توانست رکورد تازه ای در تولید برق ثبت کند و تولید برق کشور را به 20 هزار مگاوات برساند.

 

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا