خبر اولسیاسی

نمایندگان کنگره امریکا خواستار تحقیق FBI درباره ترور «شیرین ابوعاقله» شدند

56 نماینده عضو کنگره امریکا در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار اجرای تحقیقات فراگیر در پرونده به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله» شدند.

میدل ایست نیوز: 56 نماینده عضو کنگره امریکا در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار اجرای تحقیقات فراگیر در پرونده به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره، در حین انجام مأموریت شدند.

به گزارش «الجزیره»، این نمایندگان نسبت به این حادثه ابراز نگرانی عمیق کردند و خواستار حفاظت از امنیت خبرنگاران در سراسر جهان شدند.

در این نامه، شهادت این خبرنگار فلسطینی ـ امریکایی «اهانت به فعالیت مطبوعاتی» دانسته شده و از اظهارات وزارت خارجه امریکا در محکومیت این حادثه قدردانی شده است.

آنان از وزیر خارجه و دفتر تحقیقات فدرال (FBI) خواسته‌اند که با توجه به اظهارات متناقض درباره این حادثه، تحقیقاتی را در این باره انجام دهند.

اعضای کنگره امریکا بر ضرورت تلاش دولت این کشور برای صیانت از ارزش های امریکا در موضوع حقوق بشر و برابری انسان‌ها و آزادی بیان تأکید کرده و حمایت از روزنامه‌نگاران امریکایی در خارج از کشور را وظیفه دولت دانسته‌اند.

همزمان «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا بار دیگر خواستار اجرای «تحقیق فراگیر و شفاف» در پرونده قتل شیرین ابوعاقله شد و تأکید کرد که این تحقیق باید به شناسایی مسئول اصلی این اقدام بینجامد.

از سوی دیگر، «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون نیز خبر داد که در دیدار روز جمعه وزرای دفاع اسرائیل و امریکا، موضوع جان باختن شیرین ابوعاقله نیز بررسی شده است.

پیش از این ارتش اسرائیل با آغاز تحقیقات چنایی در پرونده مخالفت کرده بود.

روز پنج‌شنبه یک مقام نظامی اسرائیلی به خبرگزاری «اسوشیتد پرس» گفت که ارتش اسرائیل سلاحی را که احتمالا گلوله از آن به طرف ابوعاقله شلیک شده شناسایی کرده است.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا