خبر اولسیاسی

الخزعلی: تنها راه موجود، انحلال مجلس و برگزاری انتخابات مجدد است/ صدر باید کوتاه بیاید

دبیرکل عصائب اهل حق تأکید کرد که تنها راه منطقی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق انحلال مجلس و برگزاری انتخابات مجدد است.

میدل ایست نیوز: دبیرکل عصائب اهل حق تأکید کرد که تنها راه منطقی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق انحلال مجلس و برگزاری انتخابات مجدد است.

به گزارش «المسله»، «قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق، در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که چارچوب هماهنگی از حق شیعیان درباره تشکیل فراکسیون اکثریت کوتاه نخواهد آمد و جریان صدر است که باید از مطالبات خود کوتاه بیاید.

او گفت که مقتدی صدر از همه اهل سنت و کردها استقبال می‌کند در حالی که در میان آنها افراد فاسد و فرقه‌گرا وجود دارند و افزود که جریان صدر خواستار دستیابی به مقام نخست وزیری و 9 وزارتخانه هستند.

وی تأکید کرد که جریان صدر خواسته بود که فقط 40 نماینده از چارچوب هماهنگی به ائتلاف سه‌جانبه بپیوندند «حتی اگر نمایندگان نوری المالکی باشند».

الخزعلی گفت که اربیل شاهد آموزش گروه‌های مسلح با هدف ایجاد درگیری در مناطق مرکز و جنوب عراق بوده و برنامه‌ای برای راه‌اندازی دوباره تظاهرات وجود دارد.

او گفت که سخن گفتن از تشکیل دولت به دور از سهمیه‌بندی سیاسی معنای چندانی ندارد.

دبیر کل عصائب اهل الحق همچنین تأکید کرد که انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد تنها راه حل منطقی در سایه بن‌بست سیاسی کنونی در عراق است و افزود که با اجرای مجدد انتخابات وزن سیاسی نیروها تغییر خواهد کرد.

او همچنین عامل اصلی مشکلات در عراق را قانون اساسی دانست و گفت که قانون اساسی دیگر توانایی حل مشکلات را ندارد.

منبع
المسله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا