سیاسی

انصارالله: آتش‌ بسی که ادامه دهنده رنج ملت یمن باشد را نمی‌توان پذیرفت

رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله گفت که نمی‌توان تمدید آتش‌بسی را پذیرفت که با وجود آن رنج ملت یمن ادامه داشته باشد.

میدل ایست نیوز: مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی گفت که آنها مخالف تمدید توافق آتش‌ بس با عربستان نیستند ولی نمی‌توان آتش‌ بسی را پذیرفت که با وجود آن رنج ملت یمن ادامه داشته باشد.

وی افزود که پایداری آتش‌ بس تا حد زیادی به صبوری و خویشتنداری انصارالله برمی‌گردد.

المشاط همچنین تاکید کرد که شهروندان یمنی فرقی بین بود و نبود آتش بس، حس نکردند و ائتلاف به رهبری عربستان در این مدت به جز دو پرواز مانع از انجام پروازها شد و در حرکت کشتی‌ها اختلال ایجاد کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ابراز تاسف از رفتار ناامید کننده ائتلاف عربی به رهبری عربستان در عدم رعایت مفاد آتش بس، تاکید کرد که از زمان اجرایی شدن توافق آتش‌ بس هزاران نقض توافق از جمله بیش از 35 پیشروی نظامی انجام شده است.

المشاط همچنین بر لزوم بحث بیشتر در مورد راه‌حل‌های انسانی و اقتصادی به عنوان یک اولویت جدی برای کاهش درد و رنج مردم محاصره شده یمن تاکید کرد.

وی همچنین بر خواسته انصارالله برای رسیدن به صلح واقعی و همیشگی تاکید کرد که منجر به پایان دخالت نظامی و محاصره یمن شود.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز پیشتر با اشاره به در جریان بودن مذاکرات با طرف‌های درگیر در یمن، نسبت به تمدید آتش بس در این کشور ابراز امیدواری کرد.

وی در نشستی غیرعلنی در شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، گفت که آتش بس در سطح نظامی در یمن برقرار است و طی 6 هفته، خسارت‌های جانی در میان غیرنظامیان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و درگیری‌ها نیز کاهش یافته و هیچ حمله هوایی از یمن به خارج کشور و هیچ حمله هوایی قطعی در کشور صورت نگرفته است.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا