خبر اولسیاسی

عربستان و امریکا در تلاش برای بهبود روابط؛ دیدار برادر بن سلمان با بلینکن

معاون وزیر دفاع عربستان در سفر به امریکا با وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در جریان سفر به امریکا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مسائل و چالش‌های منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه امریکا در این دیدار بر پایبندی همیشگی واشنگتن برای تقویت توان دفاعی عربستان تاکید کرد.

بلینکن همچنین گفت که امریکا از آتش‌بس در یمن و تحولات اخیر در این کشور به خصوص آغاز دوباره پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا و ورود سوخت به بندر الحدیده حمایت می‌کند.

دو طرف در خصوص مدیریت بازارهای جهانی انرژی در پی جنگ اوکراین نیز گفت‌وگو کردند و وزیر خارجه امریکا اهمیت حمایت قدرتمند جهانی از اوکراین را ضروری دانست.

وزیر خارجه امریکا در خصوص مقابله با آنچه که تهدیدات ایران خوانده شد و نیز وضعیت حقوق بشر در عربستان با خالد بن سلمان گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر دفاع عربستان هم بر ضرورت حمایت از شورای انتقالی در یمن تاکید و ابراز امیدواری کرد که یمنی‌ها به یک راه حل سیاسی فراگیر دست پیدا کنند.

وی در عین حال خواستار فشار آوردن سازمان ملل و جامعه جهانی بر جنبش انصارالله یمن شد.

معاون وزیر دفاع عربستان پنجشنبه گذشته هم با وزیر دفاع امریکا دیدار و در خصوص شراکت ریاض و واشنگتن و همکاری نظامی راهبردی دو جانبه با طرف امریکایی گفت‌وگو کرده بود.

کارشناسان معتقدند که سفر برادر ولیعهد عربستان به امریکا پیش از سفر جو بایدن به خاورمیانه در پایان ماه ژوئن و در شرایطی که واشنگتن در تلاش است تا روابط خود را با ریاض بهبود ببخشد دارای اهمیت است.

شبکه سی‌ان‌ان امریکا هم گزارش داده که ممکن است بایدن در سفر به خاورمیانه برای اولین بار پس از ریاست جمهوری خود با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا