سیاسی

عضو اتحادیه میهنی: دیدار امروز طالبانی و بارزانی می‌تواند راهگشا باشد

یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان در سخنانی گفت که دیدار امروز رهبر این حزب و رئیس اقلیم کردستان عراق مقدمه‌ای برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در عراق خواهد بود.

میدل ایست نیوز: طارق جوهر، عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی گفت که دیدار امروز بافل طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی و نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و از رهبران حزب دموکرات کردستان، مقدمه‌ای برای نشست رهبران دو حزب با هدف پایان دادن به اختلافات در داخل اقلیم و بن‌بست سیاسی در عراق خواهد بود.

وی افزود که دیدار امروز گامی مثبت برای آب کردن یخ روابط میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات پس از ایجاد شکافی عمیق میان احزاب کُرد بود.

این عضو اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد که دیدار دو طرف در سطوح عالی، پیشرفتی مهم و شاید آغازی برای شروع گفت‌وگوهای جدی جهت اصلاح وضع موجود در اقلیم کردستان عراق باشد.

جوهر با بیان اینکه ایجاد شکاف و چند دستگی میان احزاب کرد به صلاح اقلیم کردستان و عراق نیست، پیش‌بینی کرد که نشست های جدیدی در روزهای آینده میان مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان و بافل طالبانی، رهبر اتحادیه میهنی برای بررسی مسائل اختلافی برگزار شود.

وی تاکید کرد که دو حزب از هفته پیش توافق کرده‌اند که حمله رسانه‌ای علیه هم را متوقف کنند و این زمینه ساز دیدار امروز بود و اگر از ابتدا توافقی بین نیروهای کرد وجود داشت، روند سیاسی در عراق به انسداد فعلی نمی رسید.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی بارزانی‌ها و طالبانی‌ها یخ بن‌بست سیاسی در عراق را آب می‌کند؟

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا