اجتماعیاقتصادی

کمک بانک جهانی به برنامه تقویت آموزش عربی و ریاضی در مدارس عراق

بانک جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با تأمین بودجه 10 میلیون دلاری برای پروژه تقویت آموزش در سه استان عراق موافقت شده است.

میدل ایست نیوز: بانک جهانی از موافقت با تأمین مالی یک پروژه جدید آموزشی در عراق به مدت دو سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بانک جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با تأمین بودجه 10 میلیون دلاری برای پروژه تقویت آموزش در سه استان عراق موافقت شده است.

در این بیانیه آمده که هدف از این برنامه تقویت توانمندی‌های معلمان زبان عربی و ریاضیات و تقویت مهارت خواندن و نوشتن و ریاضی در دانش‌آموزان مقطع ابتدائی در سه استان عراق است که به لحاظ توسعه از دیگر استان‌ها ضعیف‌تر هستند.

این بیانیه افزوده که توسعه سرمایه انسانی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار اقتصادی است و حجم سرمایه انسانی در عراق فقط 15 درصد کل دارایی عراق را تشکیل می‌دهد که از پایین‌ترین آمارها در منطقه خاورمیانه است و علت آن تا حدود زیادی به ضعف آموزش مربوط می‌شود.

در این گزارش تأکید شده که ارزیابی مهارت‌های آموزشی در عراق نشان می‌دهد که در اکثریت چشمگیری دانش‌آموزان عراقی در پایان سال سوم ابتدایی همچنان فاقد مهارت‌های کافی برای محاسبه و خواندن و نوشتن هستند در حدی که 90 درصد دانش‌آموزان امکان درک کامل مطلب را ندارند.

«ساروج کومار»، مدیر منطقه‌ای اداره مشرق بانک جهانی، در این راستا تأکید کرد که تقویت آموزش و افزایش بازده نسل کنونی و نسل‌های بعدی عراق نیاز به سرمایه‌گذاری برای تقویت نیازهای اصلی دانش‌آموزان در مناطق محروم دارد.

او گفت که این پروژه به بهبود توانمندی بیش از 4 هزار معلم ریاضیات و ادبیات عربی و بهبود خواندن و نوشتن و محاسبات ریاضی برای 300 هزار دانش‌آموز کمک می‌کند.

این بودجه در چارچوب «صندوق اصلاح و بازسازی عراق» پرداخت می‌شود که در سال 2018 با همکاری دولت عراق و تأمین مالی مشترک آلمان و انگلستان و کانادا و سوئد تأسیس شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا