سیاسی

تاکید الکاظمی بر اهمیت گسترش دامنه فعالیت اتحادیه اروپا در عراق

نخست وزیر عراق امروز میزبان هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست ناتالی لویزو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع آن بود.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر اهمیت گسترش دامنه فعالیت هیئت اتحادیه اروپا در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الکاظمی امروز با هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست ناتالی لویزو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا دیدار کرد.

الکاظمی ضمن استقبال از این هیئت و خوشامدگویی، بر اهمیت بسزایی که عراق برای رابطه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا قائل است، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین بر تلاش گسترده عراق برای توسعه همکاری مشترک با اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم و جنگ با داعش و توسعه توانایی های نظامی نیروهای عراقی در زمینه آموزش و آمادگی تاکید کرد.

وی بر اهمیت گسترش دامنه فعالیت مشاوره ای اتحادیه اروپا در عراق در توانمندسازی نهادهای امنیتی عراق و همکاری در پرونده مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و جرائم سازمان یافته و مبارزه با تجارت مواد مخدر و تکیه بر پیشرفتی که عراق در این زمینه ها محقق کرده، تاکید کرد.

از سویی دیگر رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا به عراق به عنوان یک شریک اساسی و کشوری مهم در خاورمیانه و عامل مهم ثبات منطقه می نگرد، تاکید کرد که اروپا آماده تداوم کمک به عراق در مبارزه با بقایای هسته های تروریستی است.

وی گفت اروپا به تقویت ثبات در عراق به ویژه پس از انتخابات پارلمانی اخیر که نمایندگانی از پارلمان اروپا شاهد برگزاری سالم و درست آن بودند، امید دارد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه ای و بین المللی، جنگ بین روسیه و اوکراین و پیامدهای آن بر امنیت اروپا و آینده آن و همچنین بازار انرژی و قیمت های جهانی مواد غذایی رایزنی کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا