سیاسی

وزیر خارجه فلسطین: امیدواریم به مرحله بازنگری در روابط با امریکا نرسیم

وزیر خارجه فلسطین در سخنانی با اشاره به حمایت همه جانبه امریکا از اسرائیل، گفت که امیدواریم مجبور به تجدید نظر در روابط با واشنگتن نشویم.

میدل ایست نیوز: ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در سخنانی گفت که ما شاهد عقبگرد امریکا از برخی تعهدات خود هستیم و البته نمی‌خواهیم که به مرحله‌ تجدید نظر در روابط با واشنگتن برسیم.

المالکی افزود: قصد داریم یک فرصت دیگر به دولت امریکا بدهیم تا اثبات کند در قبال فلسطین، سیاست استاندارد دوگانه را دنبال نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد که امریکا با توجه به داشتن حق وتو در شورای امنیت از قدرت خود برای فشار آوردن بر اعضای این شورا با هدف تصویب نشدن قطعنامه و تحریم‌ علیه اسرائیل استفاده می‌کند.

المالکی همچنین گفت که امریکا از توان سیاسی و مالی خود برای فشار آوردن به کشورها برای حمایت از اسرائیل بهره می‌برد.

وزیر خارجه فلسطین به خارج شدن گروه افراطی “کاهانا کاخ” از فهرست تروریسم امریکا هم واکنش نشان داد و ضمن ابراز تعجب، گفت که این یک اقدام اشتباه بود و ما مخالفت خود را با این تصمیم اعلام می‌کنیم و اسنادی را در اثبات تروریستی بودن این گروه ارائه خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل در سایه نبود پاسخگویی به جامعه جهانی به گسترش جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و و جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در این باره بپذیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا