سیاسی

تاکید برهم صالح بر لزوم تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد در دیدار هیئتی از پارلمان اروپا

رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام، میزبان هیئت پارلمان اروپا به ریاست ناتالی لویزو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا بود.

میدل ایست نیوز: برهم صالح رئیس جمهور عراق بر لزوم تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با فساد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح امروز در کاخ السلام، میزبان هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست ناتالی لویزو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا بود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه مشترک بین عراق و اتحادیه اروپا به عنوان یک شریک اساسی در زمینه های مختلف به خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبارزه با هسته های داعش در کنار توسعه توانمندی های نیروهای امنیتی عراق از طریق استفاده از تجارب اروپا در این زمینه تاکید کرد.

وی افزود که به تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد همانند ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم نیاز است چرا که فساد، اقتصاد سیاسی خشونت و تروریسم است و تروریسم و افراط گرایی را تنها با خشکاندن منابع مالی که بر فساد استوار است، می توان از بین برد.

صالح اشاره کرد که تروریسم و فساد با یکدیگر مرتبط هستند و هرکدام دیگری را ادامه می دهد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که نیروهای امنیتی عراق قاطعانه به عملیات خود برای از بین بردن بقایای هسته های تروریستی که امنیت عراق و منطقه را تهدید می کنند، ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان خطر تروریسم را دست کم گرفت، بر لزوم پایان درگیری ها و بحران ها در منطقه و جهان و برقراری صلح تاکید کرد و گفت تداوم درگیری ها، فرصتی برای جان گرفتن به گروه های تروریستی می دهد.

از سویی دیگر لویزو بر پایبندی اتحادیه اروپا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و توانمندسازی نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی نقش مهم عراق در مبارزه با داعش در کنار تلاش های این کشور در برقراری امنیت و ثبات در منطقه را تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا