سیاسی

الحجرف: شورای همکاری موفق‌ترین تجربه از یکپارچه‌سازی در منطقه است

دبیرکل شورای همکاری در سخنانی این شورا را موفق‌ترین تجربه از یکپارچه‌سازی کشورها در منطقه خاورمیانه توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری در سخنانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس این سازمان منطقه‌ای، گفت که شورای همکاری به پیگیری اهداف، حفظ دستاوردها و ساختن آینده به عنوان موفق‌ترین تجربه از یکپارچه‌سازی کشورها در منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وی افزود که در شرایط کنونی، جهان با چالش‌های فزاینده‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، محیط زیستی و غذایی رو به رو است و این مسائل و پیامدهای آن مستلزم مواجهه یکپارچه کشورها است.

الحجرف همچنین خواستار تقویت امنیت و ثبات در کشورهای شورای همکاری و ادامه تعامل مؤثر با جامعه جهانی برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی شد.

وی خاطرنشان کرد که شورای همکاری از جایگاه معتبر منطقه‌ای و جهانی برخوردار است و به عنوان موفق‌ترین تجربه از یکپارچه‌سازی در منطقه به تکیه‌گاهی اساسی برای امنیت و ثبات تبدیل شده است.

دبیرکل شورای همکاری با اشاره به تلاش‌ها برای اجرای برنامه‌های توسعه‌طلبانه در تمامی کشورهای عضو شورای همکاری، تاکید کرد که تجلی این طرح‌ها خود را در شاخص‌ها و جایگاه اقتصادی کشورهای شورای همکاری در سطح جهانی نشان می‌دهد.

شورای همکاری در 25 مه 1981 با عضویت 6 کشور عربستان، امارات، قطر، عمان، کویت و بحرین به عنوان سازمان منطقه‌ای با اهداف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی تشکیل شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا