اجتماعی

ثبت اولین ابتلا به آبله میمون در کشورهای شورای همکاری

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور ثبت شد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور ثبت شد؛ این نخستین مورد ابتلا به این بیماری در میان کشورهای شورای همکاری است.

این وزارتخانه افزود که یک خانم 29 ساله که از یکی ازکشورهای غرب آفریقا به امارات بازگشته مبتلا به آله میمون شده و هم اکنون درمان‌های لازم را دریافت می‌کند.

وزارت بهداشت امارات تاکید کرد که دستگاه‌های بهداشتی این کشور تمام اقدامات لازم را برای مقابله با این بیماری انجام می‌دهند.

این وزارتخانه افزود که امارات از سازوکارهای نظارتی پیشرفته مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی برای مراقبت از جامعه در برابر بیماری‌های واگیردار، افزایش سرعت کشف بیماری و تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها استفاده خواهد کرد.

وزارت بهداشت امارت از شهروندان این کشور خواست توصیه‌ها و دستورالعمل‌های نهادهای رسمی این کشور را جدی بگیرند.

سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که 92 مورد قطعی ابتلا به آبله میمون در 12 کشور ثبت شده و 28 مورد مشکوک به ابتلا هم وجود دارد.

آبله میمون یک بیماری عفونی معمولاً خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا دیده می‌شود.

علائم این بیماری شامل تب، سردرد و ضایعات پوستی است که از صورت شروع شده و به بقیه بدن سرایت می کند و از طریق تماس نزدیک گسترش می یابد و می‌توان با اقداماتی مانند ایزوله سازی و رعایت بهداشت شخصی آن را مهار کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا