خبر اولسیاسی

خروج عراق از بحران سیاسی؛ محور گفت‌وگوی بارزانی و سفیر انگلستان

رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر انگلستان در بغداد، وجود نگاه و فهم مشترک میان طرف‌های عراقی را برای عبور از بن بست سیاسی در این کشور ضروری دانستند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه از مارک برایسون، سفیر انگلستان در بغداد استقبال کرد و دو طرف وجود نگاه و فهم مشترک میان طرف‎های عراقی را برای عبور از بن بست سیاسی در این کشور ضروری دانستند.

دو طرف در این دیدار در خصوص راه‌های تقویت روابط میان انگلستان و اقلیم کردستان عراق، آخرین تحولات در روند سیاسی عراق، اوضاع داخلی اقلیم، مبارزه با تروریسم، مقابله با تحرکات داعش و تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر عراق، اقلیم کردستان و کل منطقه گفت‌وگو کردند.

بارزانی و برایسون همچنین اعلام کردند که در صورت وجود تصمیم و اراده سیاسی، فرصت دستیابی طرف‌ها به یک راه حل جامع برای عبور از بن بست سیاسی در عراق وجود دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر انگلستان نسبت به اوضاع سنجار و تحولات اخیر در این منطقه نیز که منجر به موج جدید مهاجرت از سوی اهالی ایزدی سنجار شده است، ابراز نگرانی کردند و بر اهمیت همکاری مشترک میان بغداد و اربیل برای بازگرداندن امنیت به این منطقه تاکید کردند.

روابط اربیل و بغداد و روابط عراق با همسایگان خود از دیگر محورهای این نشست بود.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا