اقتصادی

وزیر نفت عراق: قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا شده است

رئیس شورای وزارتی انرژی عراق اعلام کرد که این کشور تاکنون قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا کرده است.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت و رئیس شورای وزارتی انرژی عراق اعلام کرد که این کشور تاکنون قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا کرده است.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، در گفت‌وگو با نشریه «الصباح» گفت که برنامه عراق تولید بیش از 12 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی تا سال 2030 است و در این راستا تاکنون قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی با شرکت‌های جهانی امضا شده است.

او گفت که مدل اقتصادی‌ای که عراق باید پیش بگیرد تولید بیشترین انرژی ممکن با کم‌ترین هزینه ممکن است و افزود که دستیابی به انرژی نسبتا ارزان شرط مهم رونق و امنیت اقتصادی است.

عبدالجبار افزود که تحقق امنیت انرژی با اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز نشاندن گاز به جای نفت برای تولید برق ارزان از منابع متنوع است.

او افزود که عراق از امکانات بسیاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است و این امتیاز را دارد که این امکانات در سراسر کشور پراکنده است برخلاف منابع قدیمی انرژی که در برخی مناطق کشور متمرکز است.

عراق برای تولید برق از انرژی خورشیدی قراردادهای مهمی با شرکت های فرانسوی و اماراتی امضا کرده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا