سیاسی

شورای امنیت خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شد

شورای امنیت سازمان ملل خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان و اجرای فوری اصلاحات اقتصادی در این کشور شد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان و اجرای فوری اصلاحات اقتصادی در این کشور شد.

به گزارش «العربی الجدید»، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه شب (25 مه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان و همچنین تسریع در اجرای اصلاحات اقتصادی تعیین‌شده از پیش و تهیه بودجه مناسب برای سال 2022 به منظور فراهم کردن زمینه توافق فوری با صندوق بین‌المللی پول شد.

در این بیانیه از لبنان خواسته شده که تدابیر لازم برای تقویت مشارکت زنان و حضور سیاسی کامل و برابر و هدفمند آنان در دولت جدید را اتخاذ کند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین از اجرای موفق انتخابات در لبنان استقبال کرد و آن را اقدامی اساسی برای امکان تحقق حقوق مدنی و سیاسی شهروندان لبنانی دانست.

این شورا از نهادهای لبنانی از جمله مجلس جدید خواست که برای اجرای اصلاحات لازم جهت رویارویی با بحران بی سابقه در کشور تلاش کنند و از همه طرف‌های لبنانی خواست که سیاست بی طرفی در قبال نزاع‌های خارجی را در اولویت خود قرار دهند.

در این بیانیه همچنین خواسته شده که هرچه سریع‌تر تحقیق مستقل و شفاف و فراگیر درباره حادثه انفجار بندر بیروت و تحقق خواست ملت درباره برخورد با عاملان این حادثه انجام شود.

لبنان که از دو سال پیش گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شده در ماه اخیر شاهد افزایش شدید قیمت‌ها و کاهش شدید قیمت پول ملی در برابر دلار است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا