خبر اولسیاسی

حزب‌الله جرم‌انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل در عراق را اقدامی تاریخی خواند

حزب الله تصویب قانون جرم‌انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل در پارلمان عراق را تصمیم تاریخی در مسیر مقابله با عادی سازی خواند.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای، تصویب قانون جرم‌انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل در پارلمان عراق را تصمیم تاریخی در مسیر مقابله با عادی سازی در برخی کشورهای عربی و موضعی محکم در دفاع از ملت فلسطین توصیف کرد.

حزب الله در بیانیه خود اقدام پارلمان عراق را موضعی شجاعانه و شرافتمندانه دانست که به وضوح بیانگر موضع مردم عزیز عراق، مرجعیت دینی و نیروهای سیاسی در این کشور است.

این بیانه افزود که تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی با اسرائیل، موضع ثابت و همیشگی عراق در حمایت از قضیه فلسطین را تایید کرد که نه اشغالگری امریکا و نه شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در این کشور در آن هیچ تاثیری نگذاشته است.

حزب الله همچنین از احزاب سیاسی و ملت‌های عرب خواست نهایت استفاده را از تصویب این قانون در عراق ببرند.

مجلس نمایندگان عراق روز گذشته پنجشنبه به اتفاق آراء قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل را تصویب کرد.

هدف از این قانون جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی یا هر نوع رابطه دیگر میان عراق و اسرائیل است.

در این قانون شهروندان عراقی در داخل و خارج کشور و نیز حکومت های ایالتی، استانداری‌ها، نهادهای حکومتی و همچنین شرکت‌های خصوصی، نهادهای خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی فعال در عراق از روابط با اسرائیل منع شده‌اند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا