خبر اولسیاسی

روسیه از بررسی امضای توافقنامه‌های اقتصادی با امارات و ایران خبر داد

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امضای توافقنامه یکپارچه‎سازی اقتصادی با امارات است و بر روی توافقنامه تجارت آزاد با ایران کار می‌کند.

میدل ایست نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امضای توافقنامه یکپارچه‎سازی اقتصادی با امارات است و بر روی توافقنامه تجارت آزاد با ایران کار می‌کند.

پوتین افزود که روسیه امضای توافقنامه تجارت آزاد با مصر و اندونزی را هم بررسی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه در تلاش است تا نیاز شهروندان خود به مواد غذایی را که به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شده‌اند، برطرف کند، خاطرنشان کرد که غرب به طور آشکار با روسیه دشمنی می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه به ضرورت توسعه مبادلات تجاری با کشورهای دوست با واحدهای پول ملی هم اشاره و تاکید کرد که این اقدام، فرصتی را به کشورها می‌دهد تا از وابستگی خود به کشورهای غربی کم کنند.

«ثانی بن احمد الزیودی»، وزیر مشاور در امور تجارت خارجی امارات نیز پیشتر اعلام کرده بود که کشورش 90 درصد سرمایه‌گذاری خارجی روسیه در کشورهای عربی را به خود اختصاص داده و 4 هزار شرکت‌ روسیه‌ای در امارات فعال هستند. ضمن اینکه 80 درصد سرمایه‌گذاری‌های کشورهای عربی در روسیه نیز متعلق به امارات است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا