سیاسی

شبکه الجزیره پرونده ترور شیرین ابوعاقله را به دیوان لاهه ارجاع می‌دهد

شبکه الجزیره اعلام کرد که پرونده ترور خبرنگار فلسطینی این شبکه توسط اسرائیل را به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه ارجاع می‌دهد.

میدل ایست نیوز: شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که پرونده ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی این شبکه توسط اسرائیل را به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه ارجاع می‌دهد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که یک تیم حقوقی بین‌المللی را با حضور کارشناسانی از سطح جهان برای آماده کردن پرونده‌ای جهت شکایت از اسرائیل در ماجرای به شهادت رسیدن شیرین ابوعاقله و ارسال آن به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، تشکیل داده است.

این رسانه قطری افزود که پرونده ارسالی به دادگاه لاهه شامل شکایت از حمله اسرائیل به دفتر شبکه الجزیره در نواز غزه در ماه مه  2021 نیز می‌شود.

الجزیره همچنین متعهد شد که از تمامی مسیرهای ممکن برای پاسخگو کردن افراد مسئول در ترور شیرین ابوعاقله در برابر نهادهای بین‌المللی و مجازات آنان، استفاده کند.

رئیس دفتر شبکه الجزیره در فلسطین هم در این باره اعلام کرد که گزارش دادستانی فلسطینی قتل شیرین ابوعاقله با گلوله‌ای که توانایی سوراخ کردن جلیقه خبرنگاری را دارد، تایید کرده است و 4 گزارش وجود دارد که ترور عمدی وی را تایید می‌کند.

وی با بیان اینکه اسرائیل گمان نمی‌کرد افکار عمومی فلسطین به خاطر مسیحی بودن ابوعاقله به خروش بیاید، گفت که این ترور تلاشی برای ترساندن خبرنگاران دیگر برای عدم پوشش جنایت‌های اسرائیل است.

رئیس دفتر شبکه الجزیره در فلسطین تاکید کرد چنانچه ترور شیرین ابوعاقله مورد بررسی قرار نگیرد، او آخرین خبرنگار قربانی اسرائیل نخواهد بود.

شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، صبح 11 مه 2022 در حین پوشش اخبار حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری با وجود آنکه لباس خبرنگاری بر تن داشت، توسط نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داده که تحقیقات حاکی از آن است که گلوله‌ای که با آن شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره به شهادت رسیده از یک سلاح اسرائیلی شلیک شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا