سیاسی

شورای امنیت ماموریت «یونامی» در عراق را تمدید کرد

شورای امنیت ماموریت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) را تمدید کرد و خواستار تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل با اعلام اینکه ماموریت یونامی در عراق تمدید شده است بر استقلال، حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و اهمیت ثبات و شکوفایی در این کشور تاکید کرد.

شورای امنیت از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود از عراق را در مواجهه با چالش‌ها از جمله مبارزه با تروریسم، داعش، القاعده و گروه های وابسته به آنها برای دستیابی به ثبات افزایش دهد.

شورای امنیت همچنین با اشاره به اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات دولت های میزبان بر اساس کنوانسیون 1961 وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون 1963 وین در مورد روابط کنسولی، خواستار انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی و ممانعت از هرگونه اخلال در امنیت آنها شد.

شورای امنیت از دولت عراق و کمیساریای انتخابات در این کشور نیز به دلیل اجرای خوب انتخابات پارلمانی در تاریخ 10 اکتبر 2021 قدردانی کرد و خواستار سرعت بخشیدن به تشکیل دولت برای اصلاح اوضاع اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای شد.

شورای امنیت همچنین خاطرنشان کرد که دولت عراق اصلاحات هدفمندی را برای پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم عراق و رسیدگی به فساد، ارائه خدمات اساسی، توسعه اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود حکومت‌داری انجام داده است.

 

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا