خبر اولسیاسی

نگرانی شدید امریکا نسبت به تصویب قانون ضد اسرائیلی در عراق

واشنگتن در واکنش به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پارلمان عراق از نگرانی عمیق خود نسبت به تصویب این قانون خبر داد.

میدل ایست نیوز: ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اعلام کرد که امریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب این قانون توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.

پرایس با ادعای اینکه این قانون مضاف بر به خطر انداختن آزادی‌ بیان به ایجاد فضای یهودستیزانه کمک می‌کند، اعلام کرد که قانون پارلمان عراق به‌شدت با پیشرفتی که همسایگان این کشور برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقم زده‌اند، تناقض دارد.

وی همچنین تاکید کرد که امریکا به شراکت قوی و ثابت خود برای حمایت از اسرائیل از جمله در زمینه توسعه روابط با همسایگانش ادامه خواهد داد.

مجلس نمایندگان عراق روز گذشته پنجشنبه به اتفاق آراء قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل را تصویب کرد.

هدف از این قانون جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی یا هر نوع رابطه دیگر میان عراق و اسرائیل است.

در این قانون شهروندان عراقی در داخل و خارج کشور و نیز حکومت های ایالتی، استانداری‌ها، نهادهای حکومتی و همچنین شرکت‌های خصوصی، نهادهای خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی فعال در عراق از روابط با اسرائیل منع شده‌اند.

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا