اجتماعیسیاسی

بحران‌های زیست محیطی؛ محور دیدار الکاظمی و معاون رئیس جمهوری ایران

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران تاکید کرد که دستیابی به راه‌حل‌های موثر برای چالش‌های زیست محیطی مسئولیت همگان است.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در دیدار با علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور تاکید کرد که دستیابی به راه‌حل‌های موثر برای چالش‌های زیست محیطی مسئولیت همگان است.

دو طرف در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دو جانبه میان عراق و ایران و دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی در جهت تامین حقوق و منافع مشترک همه کشورها گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر عراق افزود که تقویت همکاری میان کشورها از یکپارچگی منطقه‌ای حمایت می‌کند و توانایی مقابله با چالش‌های مشترک از جمله چالش‌های زیست محیطی را افزایش می‌دهد.

الکاظمی خاطرنشان کرد که دستیابی به راه‌حل‌های موثر برای چالش‌های زیست محیطی و مبارزه با تغییرات اقلیمی مسئولیت همگان است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران هم در این دیدار بر تمایل کشورش برای حل مسائل باقی مانده میان دو کشور در حوزه محیط زیست تاکید و تقویت همکاری دو جانبه در این بخش را ضروری دانست.

معاون رئیس جمهوری ایران افزود که حل مشکل خشکسالی و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار به یک دغدغه منطقه‌ای مشترک تبدیل شده و این موضوع ایجاب می‌کند که همه طرف‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های موثر  مشارکت داشته باشند.

پیش از این دیدار نیز فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران تاکید کرد که تغییرات اقلیمی و طوفان گرد و غبار موضوعی فرامرزی است و مختص یک کشور نیست.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا