سیاسی

محاصره نمازگزاران و نقض حریم مسجدالاقصی در سالگرد اشغال قدس

نیروهای اسرائیلی با حمله به مسجدالاقصی، نمازگزارن فلسطینی را در داخل شبستان مسجد محاصره کرده تا شرایط را برای بزرگداشت سالگرد اشغال شهر قدس توسط شهرک‌نشینان مهیا کنند.

میدل ایست نیوز: نیروهای اسرائیلی امروز یکشنبه با حمله به مسجدالاقصی، نمازگزارن فلسطینی را در داخل شبستان مسجد محاصره و درهای آن را بسته تا شرایط را برای حضور شهرک‌نشینان اسرائیلی در حریم مسجدالاقصی برای بزرگداشت سالگرد اشغال شهر قدس در سال 1967 و برگزاری راهپیمایی پرچم مهیا کنند.

راهپیمایی پرچم قرار است امروز یکشنبه ساعت 4 بعد از ظهر در بخش قدیمی قدس برگزار شود.

نیروهای اسرائیلی در همین راستا مانع از ورود جوانان برای ادای نماز صبح در مسجدالاقصی شدند و جوانان فلسطینی به اجبار نماز جماعت صبح را در ورودی‌های مسجدالاقصی با حضور گسترده نظامیان اسرائیلی اقامه کردند.

اسرائیل حضور نیروهای خود در ورودی‌های مسجدالاقصی، مسیرها و خیابان‌های نزدیک به مسجد و چند نقطه دیگر شهر را نیز با توجه به احتمال درگیری با فلسطینیان به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم افزایش داده است.

نیروها و جنبش‌های ملی فلسطینی در قدس هم از فلسطینیان خواسته‌ بودند برای یاری‌رسانی به مسجدالاقصی و مقابله با حملات اسرائیلی‌ها از نماز صبح امروز به طور پیوسته در مسجد حضور داشته باشند.

اسرائیل امروز را به مناسبت سالروز یکپارچه کردن شهر قدس پس از اشغال قدس شرقی در سال 1967، “روز اورشلیم” نامیده است.

 

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا