خبر اولسیاسی

هشدار اتحادیه عرب: اقدامات اسرائیل به درگیری‌های دینی منجر می‌شود

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد که ادامه اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل به درگیری‌های دینی با عواقب غیر قابل تصور منجر خواهد شد.

میدل ایست نیوز: جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب از قدرت‌های جهانی و جامعه بین‌الملل درخواست کرد که اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات تحریک‌آمیز خود را که باعث افزایش تنش‌ها و تولید خشونت در اراضی فلسطین می‌شود، متوقف کند، زیرا این اقدامات همه را به درگیری‌های دینی با عواقب غیر قابل تصور سوق خواهد داد.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد که یورش به حریم مسجد الاقصی به اسم برگزاری مراسم روز پرچم اسرائیل، اقدامی غیرمسئولانه است که در مرحله اول به دنبال کسب اهداف داخلی برای اسرائیل است و همچنین قرار است اهداف جریان راست افراطی در اسرائیل را برای از بین بردن هر گونه نشانه‌ای از فلسطین در قدس شرقی محقق کند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز اقدام امروز شهرک‌نشینان افراطی در یورش به مسجد الاقصی با حمایت نظامیان اسرائیلی را به شدت محکوم کرد.

ابوالغیط تاکید کرد که حوادث امروز در مسجد الاقصی، اقدامی تحریک‌آمیز علیه احساسات عربی و اسلامی است و می‌تواند منجر به شعله‌ور شدن اوضاع در قدس و سایر مناطق شود.

شهرک نشینان یهودی امروز یکشنبه همزمان با سالگرد اشغال بخش شرقی قدس در سال 1967 با حمایت نیروهای پلیس به هتک حرمت مسجدالاقصی پرداختند و به طور گروهی پرچم اسرائیل را برافراشتند.

اسرائیل امروز را به مناسبت سالروز یکپارچه کردن شهر قدس پس از اشغال قدس شرقی در سال 1967، “روز اورشلیم” نامیده است.

 

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا