سیاسی

حزب الله لبنان: آماده همکاری با همه نمایندگان مستقل و جدید صرف نظر ایدئولوژی آنها هستیم

حزب الله لبنان تأکید کرد که آماده هرگونه همکاری با نمایندگانی است که برای اولین بار و بدون وابستگی به احزاب سنتی وارد مجلس شده اند.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان تأکید کرد که آماده هرگونه همکاری با نمایندگانی است که برای اولین بار و بدون وابستگی به احزاب سنتی وارد مجلس شده اند.

«محمد رعد»، رئیس فراکسیون حزب الله لبنان در مجلس این کشور، در مراسمی به مناسبت سالروز آزادی جنوب لبنان خطاب به نمایندگان جدید و مستقل مجلس لبنان تأکید کرد که حزب الله لبنان آماده هرگونه همکاری با نمایندگان تازه‌نفس با صرف نظر از سوابق سیاسی و ایدئولوژیک آنهاست.

او گفت که حزب الله حاضر است با این گروه‌های جدید بر اساس شعارهایشان درباره مبارزه با فساد  و بهبود اوضاع اقتصادی همکاری کند تا بتوان در کشور ثبات اقتصادی و مالی و اجتماعی برقرار کرد.

رعد خطاب به این گروه‌ها ادامه داد: «بیاید دست خارجی را در ترسیم مرزهایمان ببندیم و خودمان درباره آینده حفاری برای استخراج گاز و نفت در آب‌ها و خشکی‌مان تصمیم بگیریم».

وی گفت: «بیاید نظام مالی‌ای بسازیم که پول ملی‌مان وابسته به ارز خارجی نباشد و اقتصاد کشور را به اقتصادی مولد تبدیل کنیم».

رئیس فراکسیون حزب الله لبنان تأکید کرد که حاکمیت ارضی و عدم سرسپردگی به خارج فقط منحصر به زمین نمی‌شود بلکه شامل امنیت و اقتصاد و تصمیمات ملی می‌شود که باید از سرسپردگی به خارج، هر طرفی که باشد، آزاد شود.

وی گفت: «اگر هر اشغالی غیر از اشغال اسرائیل در لبنان سراغ دارید به ما بگویید تا در کنار شما با آنها بجنگیم» و افزود که با پایان انتخابات نوبت همکاری برای خدمت به ملت و میهن است.

در انتخابات اخیر مجلس عراق، 13 نماینده از گروه های و تشکل های تازه تأسیس به مجلس راه یافتند که مطالبات تظاهرات کنندگان لبنانی را نمایندگی می کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا