اقتصادیخبر اول

پایان 3 دهه تحریم دومین بانک دولتی بزرگ عراق

بانک دولتی «الرشید» عراق از برداشته شدن نامش از لیست تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل خبر داد.

میدل ایست نیوز: بانک دولتی «الرشید» عراق از برداشته شدن نامش از لیست تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل خبر داد.

بانک الرشید دومین بانک دولتی بزرگ عراق (بعد از بانک الرافدین) است که در سال 1988 تأسیس شد و زیر نظر بانک مرکزی عراق و دیوان حسابرسی مالی فعالیت می‌کند.

این بانک به عنوان یک نهاد متعلق به دولت وقت عراق، از سال 1990 مشمول تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت تا اینکه با بسته شدن کامل پرونده عراق در فصل هفت منشور سازمان ملل و پایان همه تحریم‌های عراق، رسما این بانک نیز از تحریم خارج شد.

«آمال الشویلی»، مسئول اطلاع‌رسانی بانک الرشید، تأکید کرد که حذف نام این بانک از لیست تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل حادثه‌ای مهم برای این بانک است و همه محدودیت‌های پیش روی این بانک برای تبدیل شدن به یک بانک با خدمات پیشرفته و رقابتی را برطرف می‌کند.

او پایان تحریم‌های این بانک را نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دولت عراق و وزارت دارایی و وزارت خارجه و نمایندگی عراق در سازمان ملل و هیئت مدیره بانک الرشید دانست.

در این راستا، «مظهر محمد صالح»، مشاور اقتصادی دولت عراق، تأکید کرد که پایان این تحریم‌ها به معنای امکان مبادلات بین بانکی و صدور اعتبارنامه و افتتاح شعبه در کشورهای خارجی و به روز سازی شبکه و خدمات بانکی است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا