سیاسی

تشکیلات وابسته به عربستان کمیته ای را مأمور «بازسازی ساختار ارتش و پلیس» يمن کرد

شورای ریاستی یمن (وابسته به عربستان) تشکیل کمیته‌ای امنیتی و نظامی برای «بازسازی ساختار ارتش و پلیس و تحقق امنیت و ثبات» را تصویب کرد.

میدل ایست نیوز: شورای ریاستی یمن (وابسته به عربستان) تشکیل کمیته‌ای امنیتی و نظامی برای «بازسازی ساختار ارتش و پلیس و تحقق امنیت و ثبات» را تصویب کرد.

به گزارش «الجزیره»، شورای ریاستی یمن در جلسه خود کمیته‌ای متشکل از 59 عضو به ریاست سرتیپ هیثم قاسم طاهر به منظور بازسازی ساختار ارتش و نیروهای پلیس تشکیل داد.

این شورا همچنین کمیته‌ای برای ارزیابی و بازسازی ساختار دستگاه‌های اطلاعاتی یمن تشکیل داد و تأکید کرد که این کمیته ها باید به مسئولیت خود در تأمین امنیت و ثبات و سیاست‌گذاری‌های مربوط به هم‌افزایی نیروهای امنیتی و نظامی «تحت فرماندهی متحد» عمل کنند.

در ماده پنجم اعلامیه انتقال قدرت به شورای ریاستی یمن بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای امنیتی و نظامی برای تحقق امنیت و جلوگیری از حمل سلاح در سراسر یمن و اقدامات لازم برای تشکیل نیروهای مسلح یکپارچه زیر نظر قانون اساسی و پایان دادن به چند دستگی در نیروهای مسلح تأکید شده است.

شورای ریاستی یمن در 7 آوریل و پس از کناره‌گیری «عبدربه منصور هادی» و انتقال مسئولیت‌هایش به این شورا تشکیل شد.

همزمان با تشکیل این شورا، عربستان و امارات اعلام کردند که هر کدام یک میلیارد دلار برای تقویت بانک مرکزی یمن می‌پردازند.

یمن بیش از 7 سال است که درگیر جنگ نظامی گسترده میان گروه‌های وابسته به عربستان و انصارالله است. این جنگ که ائتلافی به فرماندهی عربستان سعودی آغازگر آن بود یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی جهان را رقم زده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا