خبر اولسیاسی

لاوروف: روسیه و بحرین موافق بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای بحرینی خود اعلام کرد که مسکو و منامه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافق هستند.

میدل ایست نیوز: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با عبداللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی خود اعلام کرد که مسکو و منامه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافق هستند.

اتحادیه عرب پس از ناآرامی‌های سوریه در سال 2011 عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد و همچنان توافق جامعی درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه حاصل نشده است.

لاوروف در نشست خبری با وزیر امور خارجه بحرین به موضوع اوکراین هم پرداخت و گفت به درخواست دوستانمان، آنها را در جریان جزئیات حوادث اخیر به خصوص امنیت غذایی قرار دادیم.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو بیش از یک ماه است که تلاش خود را برای عبور کشتی های حامل غلات اوکراین آغاز کرده، خاطرنشان کرد که برای این منظور، اوکراین باید مین‌ها را از آب‌های منطقه‌ای پاکسازی کند.

لاوروف خاطرنشان کرد که چنانچه مساله پاکسازی مین‌ها از سوی اوکراین انجام شود، نیروی دریایی روسیه عبور کشتی های حامل غلات از اوکراین به سمت دریای مدیترانه و از آنجا به مقاصد دیگر را تضمین می‌کند.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران هم گفت که موضع امریکا احیای توافق هسته‌ای را با چالش مواجه کرده است.

وزیر خارجه روسیه روز گذشته دوشنبه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در منامه دیدار و دو طرف در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کردند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا