خبر اولسیاسی

یگان های مدافع خلق: اردوغان در پی گرفتن موصل و حلب است

سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تأکید کرد که ترکیه با جدیت در پی حمله به خاک سوریه است و افزود که هدف اصلی ترکیه دستیابی به حلب و موصل است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تأکید کرد که ترکیه با جدیت در پی حمله به خاک سوریه است و افزود که هدف اصلی ترکیه دستیابی به حلب و موصل است.

به گزارش «رووداو»، «نوری محمود»، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق، گروه کردی که کنترل مناطق شمال شرق سوریه را در اختیار دارد، تأکید کرد که عزم ترکیه چیزی فراتر از امنیت مرزهاست و افزود که نیت واقعی اردوغان رسیدن به حلب و موصل است.

او گفت که اردوغان در پی احیای نقشه موسوم به «میثاق ملی» است و افزود که نیروهای کرد تهدیدهای ترکیه را جدی می‌گیرند.

نوری محمود تأکید کرد که احتمال حمله گسترده ترکیه به خاک سوریه جدی است و افزود که دولت ترکیه برای منحرف کردن اذهان از مشکلات اقتصادی و سیاسی داخلی چاره‌ای جز راه انداختن چنین جنگی نمی‌بیند.

وی گفت که «رجب طیب اردوغان» همه تلاش خود را برای متقاعد کردن جهان به انجام چنین حمله‌ای به کار می‌گیرد و افزود که اظهارات اخیر اردوغان درباره عملیات در سوریه نشان می‌دهد که او از برخی طرف‌ها چراغ سبز دریافت کرده است.

هفته گذشته رئیس جمهوری ترکیه خبر داد که کشورش به زودی اقداماتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق 30 کیلومتری مرز جنوبی‌ ترکیه با سوریه انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه دیروز نیز در واکنش به موضع منفی امریکا درباره این حمله، گفت که ترکیه برای این منظور منتظر اجازه از کسی نمی ماند.

او گفت که اگر می خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم نباید منتظر کسی بمانیم و افزود که اگر امریکا به آنچه در مبارزه با تروریسم بر عهده اش است عمل نکند، ما باید خودمان وارد عمل شویم.

روز گذشته، دو فرمانده بلندپایه میدانی خبر دادند که به یگان‌های گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» که مورد حمایت ترکیه است دستور داده شده که در وضعیت حمله قرار بگیرند. همزمان ترکیه حملات خمپاره‌ای و پهپادی خود به مناطق تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق، تشکیلات کردی در شمال سوریه، را افزایش داده است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا