خبر اولسیاسی

توافق اولیه بر سر تمدید آتش بس در یمن

برخی منابع در یمن از توافق اولیه بر سر تمدید آتش بس و اعلام آن تا کمتر از 48 ساعت دیگر خبر دادند.

میدل ایست نیوز: برخی منابع در دولت وابسته به عربستان در یمن از توافق اولیه با انصار الله بر سر تمدید دو ماهه آتش بس موقت در یمن خبر دادند.

این منابع در گفت وگویی با پایگاه خبری العربی الجدید بیان کردند که انتظار می رود تمدید آتش بس طی کمتر از 48 ساعت دیگر اعلام شود و آتش بس در یمن تا 2 اوت ادامه داشته باشد.

منابع مذکور گفتند که فشار زیادی از سوی جامعه بین المللی و برخی کشورهای منطقه برای تمدید آتش بس اعمال شده است و سازمان ملل به دنبال آن بود تا آتش بس 6 ماه تمدید شود اما پس از بررسی، بر سر تمدید دو ماهه آن توافق شد.

یک منبع دیگر در دولت وابسته به عربستان در یمن به العربی الجدید گفت که شورای ریاستی یمن با تمدید آتش بس موافقت کرد و شرط آن را فشار بر انصار الله برای پایان محاصره شهر تعز اعلام کرد.

دفتر رسانه‌ای فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز اعلام کرد که 77 نفر از فرودگاه صنعا به قاهره منتقل شدند. این نخستین پرواز از فرودگاه صنعا به قاهره پس از گذشت 6 سال است.

آتش بس اعلام شده در یمن که از 2 آوریل آغاز شده و به مدت دو ماه برقرار بود، امشب راس ساعت 12 به پایان می رسد.

ورود 18 کشتی سوخت به بنادر الحدیده، برقراری پرواز از و به فرودگاه بین المللی صنعا، رایزنی برای بازگشایی راه های برخی استان ها از جمله تعز، بخشی از بندهای این توافق آتش بس بود که اکثر آن به جز بازگشایی راه های تعز اجرا شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا