سیاسی

دیدار وزیر بهداشت ایران با رئیس جمهور عراق در بغداد

برهم صالح و بهرام عین اللهی، بر اهمیت تبادل تجربه بین عراق و ایران و فعالسازی تفاهمات و توافقنامه های امضا شده، تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران در بغداد با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این دیدار که در کاخ السلام برگزار شد، رئیس جمهور عراق بر اهمیت تبادل تجربه و فعالسازی تفاهمات و توافقنامه های امضا شده بین دو کشور تاکید کرد.

عین اللهی در ابتدای این دیدار سلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را ابلاغ کرد و رئیس جمهور عراق نیز سلام خود به همتای ایرانی اش را به وزیر بهداشت ایران ابلاغ کرد.

دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه مستحکم بین دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست در راستای خدمت به دو کشور و کل منطقه رایزنی کردند.

رئیس جمهور عراق و وزیر بهداشت ایران بر اهمیت پیشرفت در تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف و تبادل تجربه و فعالسازی تفاهمات و توافقنامه های امضا شده بین دو کشور و همکاری در زمینه بهداشتی و مقابله با بیماری ها تاکید کردند.

وزیر بهداشت ایران ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات عراق، نسبت به گسترش چشم انداز همکاری دوجانبه بین دو کشور در راستای خدمت به منافع دو ملت دوست ابراز امیدواری کرد.

عین اللهی پیش از این با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا