سیاسی

بایدن: پایان دادن به جنگ یمن اولویت دولت امریکاست

رئیس جمهور امریکا ضمن استقبال از تمدید آتش بس در یمن تأکید کرد که پایان این جنگ از اولویت های دولت امریکاست.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور امریکا ضمن استقبال از تمدید آتش بس در یمن تأکید کرد که پایان این جنگ از اولویت های دولت امریکاست.

به گزارش CNN، جو بایدن رئیس جمهوری امریکا با انتشار بیانیه ای از اعلام تمدید آتش بس در یمن استقبال و تأکید کرد که به لطف این آتش بس، دو ماه گذشته آرام ترین دوره بعد از جنگ سخت 7 ساله در یمن بوده است.

او گفت که با کاهش جنگ جان هزاران تن در یمن حفظ شده و شهروندان این کشور بعد از 7 سال امکان یافته‌اند که به خارج کشور سفر کنند و سوخت بیشتری نیز به یمن ارسال شده که موجب کاهش بحران سوخت در این کشور می‌شود.

بایدن تأکید کرد که تلاش برای دائمی کردن آتش‌بس اهمیت بسیار دارد و افزود که پایان جنگ یمن یکی از اولویت‌های دولت اوست و از نقش نماینده امریکا و نماینده سازمان ملل در امور یمن برای رسیدن به این آتش‌بس قدردانی کرد.

وی از همه طرف‌ها خواست که با اقدامات فوری برای آغاز عملیات صلح فراگیر در یمن تلاش کنند.

رئیس جمهوری امریکا افزود که تحقق این دستاورد بدون همکاری‌های طرف‌های گوناگون منطقه‌ای از جمله رهبری شجاعانه عربستان و نقش مهم عمان در میزبانی و تسهیل مذاکرات آتش‌بس و همکاری مصر و اردن برای گشودن فرودگاه‌هایشان به روی پروازی یمنی ممکن نبود.

وی گفت که امریکا در هفته‌ها و ماه‌های آینده به این تلاش‌ها ادامه خواهد داد و افزود که دفع تهدید علیه دوستان و شرکای امریکا و حمایت از دیپلماسی منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه اهمیت دارد.

بایدن تأکید کرد: «دوستان ما می‌توانند روی امریکا به عنوان بهترین شریک امنیتی خود حساب کنند».

شب گذشته هانس گرودنبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل از تمدید دو ماهه آتش‌بس یمن خبر داده بود.

این اقدام با استقبال کشورهای گوناگون از جمله عربستان مواجه شده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا