اقتصادی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی بزرگ در نجف اشرف با امکان ایجاد 5 هزار فرصت شغلی

سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف مجوز ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در این استان شامل کارخانه‌های تولید شیشه و پتروشیمی و روغن و مواد بهداشتی را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف مجوز ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در این استان شامل کارخانه‌های تولید شیشه و پتروشیمی و روغن و مواد بهداشتی را صادر کرد.

«ضرغام کیکو»، رئیس سازمان سرمایه‌‌گذاری نجف اشرف، در گفت‌وگو با نشریه «الصباح» عراق گفت که این شهرک صنعتی جدید از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی در عراق خواهد بود که در زمینی به وسعت 950 هکتار و با هزینه 50 میلیون دلار ساخته می‌شود و می‌تواند 5 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

او گفت که شرکت پیمانکار ساخت این شهرک صنعتی موظف به تأمین زیرساخت‌های لازم و انبارهای کافی و ایجاد مراکز درمانی و پلیس است و ساخت شهرک 2 سال طول خواهد کشید.

وی تأکید کرد که این شهرک صنعتی دربردارنده پروژه های صنعتی‌ای خواهد بود که از لحاظ بهداشتی و زیست‌محیطی در حوزه استحفاظی شهرها اجازه فعالیت ندارند و افزود که این مجموعه شامل کارخانه‌های شیشه‌سازی، پتروشیمی، مواد ضدعفونی کننده، محصولات بهداشتی و روغن خواهد بود.

کیکو افزود که این سازمان تاکنون مجوزهای لازم برای 3 کارخانه مصالح ساختمانی، سیمان، ژنراتورهای برق و یک کارخانه ذوب آهن به هزینه 120 میلیون دلار را صادر کرده است که به زودی ساخت آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود که پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری نجف تاکنون موجب ایجاد 8 هزار فرصت شغلی شده و گفت که مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده در همه بخش‌ها در نجف اشرف 23 هزار فرصت شغلی است که تلاش می‌شود این عدد به 50 هزار برسد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف افزود که تاکنون 4 هزار میلیارد دینار از طریق سرمایه‌گذاری به بازارهای نجف اشرف تزریق شده است.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا