اجتماعی

پیش بینی حضور 4 الی 5 میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران احتمال داد که استقبال از اربعین امسال بیشتر از سال های قبل باشد و 4 الی 5 میلیون زائر ایرانی در اربعین حضور داشته باشند.

میدل ایست نیوز: سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «برنامه این مرکز برای اربعین سال جاری چیست؟»، اظهار داشت: سه جلسه ستاد مرکزی اربعین برگزار شده و برنامه‌ها  از کمیته‌های مختلف خواسته شده است.

وی ادامه داد: ما کمیته امداد و نجات هستیم؛یعنی مسئولیت درمان زائران اربعین در عراق برعهده هلال احمر است؛ به طوری که درمان در داخل کشور تا لب مرز برعهده وزارت بهداشت و سازمان اورژانس و آن سمت مرز نیز برعهده هلال‌احمر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت ایران داریم، افزود: امسال فکر می‌کنیم استقبال برای پیاده روی اربعین خیلی بیشتر از سال‌های قبل باشد؛ به طوری که حدس می زنیم بین 4 تا 5 میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرّف شوند.

مرعشی خاطرنشان کرد: این حرکت از 10 لغایت 25 صفر است که خدمات‌دهی را انجام می‌دهیم و خدمات ما در قالب 25 پایگاه خواهد بود که اگر این تعداد پایگاه‌ها افزایش پیدا نکند، قطعاً کمتر نخواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد درمانگاه‌هایی به تناسب فواصل تعیین شده در مسیر کربلا و نجف داریم. در نجف و کربلا محل درمانگاه‌ها مشخص شده است؛ ضمن اینکه با بیمارستان‌های عراق نیز که با ما همراه هستند صحبت شده و تیم‌های ما نیز در آنجا مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران متذکر شد: مثلاً در بیمارستان الحسین هر سال یک تیم پزشکی ما که شامل متخصصین مختلف است استقرار پیدا می‌کند و یک بخش از بیمارستان به موضوع درمان اختصاص پیدا کرده و به زائران ایرانی و عراقی خدمات ارائه می‌کنیم.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا