خبر اولسیاسی

راه‌اندازی هشتگ «تحریم ایران و ترکیه» توسط هواداران صدر در شبکه های اجتماعی

در پی اظهارات تنش آمیز یکی از سران شاخص جریان صدر، هواداران جریان صدر در شبکه های اجتماعی هشتگی درباره تحریم کالاهای ایرانی و ترکیه ای را فعال کردند.

میدل ایست نیوز: در پی اظهارات تنش آمیز یکی از سران شاخص جریان صدر و نایب رئیس مجلس عراق درباره فشار بر کشورهای همسایه درباره مسئله بی آبی، هواداران جریان صدر در شبکه های اجتماعی هشتگی درباره تحریم کالاهای ایرانی و ترکیه ای را فعال کردند.

عصر امروز حاکم الزاملی، نائب رئیس اول پارلمان عراق با تاکید بر اینکه شهروندان عراقی با خطر واقعی کم آبی مواجه هستند، خواستار فشار بر کشورهای همسایه در این خصوص شد.

الزاملی تاکید کرد که وزارت منابع آبی و کمیسیون کشاورزی پارلمان باید بر کشورهای همسایه در خصوص مساله کم آبی فشار بیاورند.

نائب رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه عراق کشور ضعیفی نیست و تصمیمات بازدارنده زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد که به دلیل مشکل کم آبی شاهد پدیده مهاجرت هستیم.

در پی این اظهارات، هواداران جریان صدر و کانال های تلگرامی وابسته به آن هشتگ “مقاطعة ایران وترکیا” را در شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک و تلگرام فعال کردند.

آنان ضمن فعال کردن این هشتگ اتهاماتی همچون قطع آب به روی مردم عراق، دخالت در امور داخلی عراق، تبدیل عراق به حیات خلوت و میدان تصفیه حساب، بمباران و نقض حاکمیت ارضی عراق، ارسال مواد مخدر به این کشور را متوجه ایران و ترکیه کردند.

یکی از تبلیغات پوپولیستی رایج در فضای سیاسی عراق اتهام ایران و ترکیه به اشباع کردن بازارهای عراق از محصولاتشان به منظور تضعیف تولید داخلی عراق است.

در مسئله آب نیز عراق بارها ایران را به تغییر مسیر رودخانه ها و عدم رعایت اصل مشارکت در ضرر ناشی از کم آبی و ترکیه را به نادیده گرفتن حق آبه عراق از دجله و فرات با سدسازی های گسترده بر این دو رودخانه متهم کرده است.

کم آبی در عراق از عوامل اصلی ایجاد کانون های ریزگرد در منطقه است، موضوعی که باعث شده اخیرا تحرکات دیپلماتیکی در سطح منطقه از جانب ایران و عراق برای حل مسئله کم آبی آغاز شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا