خبر اولسیاسی

یک عضو حزب دموکرات از احتمال تغییر نامزد ریاست جمهوری عراق خبر داد

یک عضو حزب دموکرات کردستان از احتمال تغییر نظر این حزب نسبت به نامزد مد نظر خود برای ریاست جمهوری عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: شیرزاد قاسم، عضو حزب دموکرات کرستان امروز پنجشنبه از احتمال تغییر نامزد مد نظر این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق یعنی «ریبر احمد بارزانی» خبر داد.

قاسم در گفت‌وگو با السومریه نیوز اعلام کرد که حزب دموکرات کردستان همواره از تمامی طرح‌ها به خصوص طرح نمایندگان مستقل پارلمان برای حل بن بست سیاسی در عراق استقبال کرده است.

وی افزود که روابط حزب متبوعش با دیگر حزب مهم اقلیم کردستان عراق یعنی اتحادیه میهنی پس از ارتباط مجدد دو حزب و تلاش نچیروان بارزانی برای جمع کردن دو طرف به دور یک میز رو به بهبودی می‌رود.

این عضو حزب دموکرات کردستان تاکید کرد که روابط این حزب و اتحادیه میهنی به حالت طبیعی خود بازگشته و به زودی نشستی دیگر بین اعضای دو حزب و دیگر احزاب برای یکپارچه کردن آراء در پارلمان عراق برگزار خواهد شد.

حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی پس از اختلافات دامنه‌دار، در هفته‌های اخیر چند دیدار مشترک در سطوح مختلف برای حل اختلافات از جمله پرونده ریاست جمهوری عراق برگزار کرده‌اند.

احزاب و جریان‌های سیاسی عراق با گذشت حدود 8 ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی همچنان در انتخاب رئیس جمهور، نخست وزیر و تشکیل دولت جدید راه به جایی نبرده‌اند.

حزب دموکرات کردستان، «ریبر احمد بارزانی» را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی کرده و در مقابل اتحادیه میهنی بر انتخاب مجدد برهم صالح، رئیس جمهوری کنونی عراق برای یک دوره دیگر تاکید دارد.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا