اقتصادی

برنامه‌ریزی کویت برای تولید 3.1 میلیون بشکه نفت در روز

روزنامه القبس کویت اعلام کرد که این کشور در تلاش برای دریافت وام‌های خارجی است تا با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش نفت، سطح تولید خود را تا پایان سال جاری به 3.1 میلیون بشکه در روز برساند.

میدل ایست نیوز: روزنامه القبس کویت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این کشور در تلاش برای تامین مالی پروژه‌هایی است تا سطح تولید خود را تا پایان سال جاری به 3.1 میلیون بشکه در روز برساند.

این روزنامه به نقل از این منابع افزود که توان تولید نفت کویت در صورت فعال بودن تمامی چاه‌ها به 2.9 میلیون بشکه در روز می‌رسد و افزایش سطح تولید، نیازمند سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های بیشتر است.

القبس افزود کویت همواره تامین کننده ایمن و قابل اعتماد نفت در بازارهای جهانی بوده و هست و می‌تواند تولید خود را در راستای توافق اوپک پلاس افزایش دهد.

القبس به نقل از این منابع نوشت وامی که موسسه پترول کویت قصد دارد از چندین بانک بین المللی دریافت کند، ممکن است از یک میلیارد به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

موسسه پترول کویت همچنین قصد دارد با این وام، پروژه‌های نفتی مختلفی از جمله میدان‌های دریایی، میدان الدره و میادین مشترک نفتی و همچنین یک خط جدید گاز را توسعه دهد.

محمد الفارس، وزیر نفت کویت، پیشتر اعلام کرده بود که موسسه پترول کویت در حال حاضر مشغول مذاکره با آژانس صادراتی ژاپن است تا پوشش بیمه‌ای لازم را برای وامی که قصد دارد از گروهی از بانک‌های بین‌المللی به ویژه “HSBC” و “JP Morgan” به ارزش حدود 1 میلیارد دلار در یک دوره 13 ساله دریافت کند، تامین کند.

کویت قصد دارد تا سال 2040 روزانه 3.65 میلیون بشکه نفت و 1.5 میلیارد فوت مکعب گاز تولید کند.

کویت در حال حاضر تا 2 میلیون و 292 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و میزان تولید گاز این کشور نیز به 550 میلیون فوت مکعب در روز می‌رسد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا