سیاسی

ابتکار عمل تازه برای برون رفت از بحران سیاسی عراق، این بار از جانب بارزانی

مسعود بارزانی با هماهنگی نیروهای سیاسی از جمله چارچوب هماهنگی و جریان صدر ابتکار عملی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق طراحی کرده است.

میدل ایست نیوز: یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق خبر داد که مسعود بارزانی با هماهنگی دیگر نیروهای سیاسی از جمله چارچوب هماهنگی و جریان صدر ابتکار عملی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق طراحی کرده است.

به گزارش «الفرات نیوز»، «علی الفیلی»، عضو حزب دموکرات کردستان، تأکید کرد که سفر سران احزاب اهل سنت از جمله محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر به اربیل با هدف نهایی کردن ابتکار عمل «مسعود بارزانی» برای برون‌رفت از بحران سیاسی در عراق بوده است.

او گفت که ابتکار عمل بارزانی با موافقت چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه همراه خواهد شد.

به گفته الفیلی طرح بارزانی با جریان صدر و چارچوب هماهنگی در میان گذاشته شده و دیدارهایی در این باره انجام شده است.

وی افزود که قرار بود این طرح روز شنبه رونمایی شود اما تحولات سیاسی اخیر و استعفای نمایندگان جریان صدر و درخواست سران چارچوب هماهنگی برای دیدار هیئتی به ریاست هادی العامری با بارزانی در اربیل، باعث شد که موضوع به تعویق بیفتد.

الفیلی همچنین خبر داد که هیئتی به ریاست هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح، امروز (یکشنبه 12 ژوئن) یا فردا به اربیل می‌رسد و با مسعود بارزانی دیدار خواهد کرد.

این نماینده حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که مقتدی صدر اعلام کرده که یا از صحنه سیاسی کناره می‌گیرد و یا به اپوزیسیون می‌رود و در این صورت دیگر طرف‌های درون پیمان سه‌جانبه (صدر ـ بارزانی ـ الحلبوسی) در تصمیم‌گیری‌های خود آزاد هستند هرچند پیش از اعلام مواضع جدید هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود که حزب دموکرات از تغییر عرف سیاسی عراق در راستای منافع کشور حمایت می‌کند و مشارکت همه نیروهای سیاسی در دولت بدون وجود گروه اپوزیسیون پارلمانی ممکن نیست.

روز گذشته، هیئتی از نیروهای اهل سنت عراق به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، و با حضور خمیس الخنجر در سفر به اربیل با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان، دیدار کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا