خبر اولسیاسی

الفیاض در واکنش به صدر: الحشد الشعبی طرفدار هیچ جریان سیاسی نیست

رئیس الحشد الشعبی در واکنش به سخنان مقتدی صدر گفت که این سازمان طرفدار هیچ جریان سیاسی و طرف سیاسی در هیچ نزاعی نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی یک روز پس از توئیت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر مبنی بر اینکه الحشد الشعبی در سیاست و تجارت دخالت نکند، تاکید کرد که الحشد الشعبی طرفدار هیچ جریان سیاسی نخواهد بود.

به گزارش السومریة نیوز، الفیاض در سخنرانی خود به مناسبت سالروز تاسیس الحشد الشعبی گفت که فتوای جهاد کفائی مسیر وقایع را تغییر داد و ملت را در عراق ساخت.

وی با اشاره به اینکه فتوای مرجعیت دینی، روحی جدیدی برای ملت عراق برای مقابله با خطر به وجود آورد، بیان کرد که الحشد الشعبی پرچم عراق را برافراشته نگه خواهد داشت و عقب نشینی نخواهد کرد.

الفیاض ضمن بیان اینکه الحشد در معرض توطئه قرار گرفته و توطئه ها به هدف قرار دادن فرماندهان آن منجر شده، تصریح کرد که الحشد الشعبی ابزاری برای تسلط و سلطه نیست و تنها طرفدار و جانبدار ملت عراق است.

وی تاکید کرد که الحشد الشعبی فرصت بزرگی را از دشمنان گرفت و برخی در تلاشند الحشد الشعبی را از بین ببرند و آن را سازمانی موقتی توصیف کنند تا آشوب را مجددا به عراق بازگردانند.

رئیس الحشد الشعبی گفت این سازمان طرفدار هیچ جریان سیاسی و طرف سیاسی در هیچ نزاعی نخواهد بود.

صدر پیش از این در بیانیه ای گفته بود: بر همه لازم است الحشد الشعبی و فرماندهان آن را ساماندهی کنند و الحشد الشعبی به فرماندهی کل نیروهای مسلح متصل باشد و برخی تحت عنوان گروه های مسلح از این سازمان پاکسازی شوند و افرادی که موجب بدنامی این سازمان هستند با هدف ماندن شهرت جهاد و مجاهدان و خون پاک آنها و برای تقویت عراق و نیروهای امنیتی آن و اینکه الحشد الشعبی حشد میهن و در میهن باشد، از آن کنار گذاشته شوند.

صدر افزوده بود: الحشد الشعبی نباید وارد سیاست، تجارت، اختلافات سیاسی و موارد این چنینی شود.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا