خبر اولسیاسی

نائب رئیس پارلمان عراق: ائتلاف سه‌گانه صدر، الحلبوسی و بارزانی به پایان رسید

نائب رئیس دوم پارلمان عراق اعلام کرد که ائتلاف سه گانه میان مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی با انصراف جریان صدر از پارلمان به اتمام رسیده است.

میدل ایست نیوز: شاخوان عبدالله، نائب رئیس دوم پارلمان عراق اعلام کرد که ائتلاف سه گانه میان مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی تمام شده است و حزب دموکرات و ائتلاف السیاده در صورت تمایل به ادامه همکاری باید به چارچوب و نام مشترکی برسند.

وی افزود که ما اطلاعاتی از برنامه آتی چارچوب هماهنگی نداریم ولی جریان صدر در صورت عدم حضور در پارلمان هم همچنان نقش آفرین است و عقلانیت حکم می‌کند که دولت با مشورت جریان صدر تشکیل شود زیرا این جریان، صاحب فراکسیونی است که بیشترین کرسی را در پارلمان از آن خود کرد.

شاخوان خاطرنشان کرد که مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان فردی است که در خصوص استعفای ما تصمیم‌گیری می‌کند و اگر چنین تصمیمی گرفته شود ما فورا استعفا خواهیم داد ولی چنین دستوری وجود ندارد.

حزب دموکرات کردستان روز گذشته دوشنبه بر ادامه همپیمانی خود با جریان صدر و ائتلاف السیاده تاکید کرد.

مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات نیز در خصوص استعفای نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق گفت که این حزب به تصمیم مقتدی صدر احترام می‌گذارد.

روز یکشنبه مقتدی صدر به رئیس فراکسیون جریان صدر دستور داد که استعفاهای نمایندگان این جریان را به هیئت رئیسه تقدیم کند. پس از ساعاتی از اعلام این موضوع، فیلمی از محمد الحلبوسی در حال تأیید استعفاهای این نمایندگان منتشر شد.

با استعفای نمایندگان جریان صدر از مجلس عراق، وضعیت ائتلاف سه جانبه صدر و بارزانی و الحلبوسی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آینده مبهم ائتلاف سه جانبه «انقاذ وطن» با استعفای نمایندگان جریان صدر

منبع
ناس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا