سیاسی

نشست چارچوب هماهنگی با برخی از نیروهای سیاسی عراق آغاز شد

چارچوب هماهنگی با ائتلاف عزم، اتحادیه میهنی کردستان، جنبش بابلیون و نمایندگان مستقل در دفتر المالکی نشستی را برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی امروز سه شنبه نشستی را در منزل نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با حضور شماری از جریان های سیاسی برگزار کرد.

به گزارش ارث نیوز به نقل از یک منبع مطلع، چارچوب هماهنگی با ائتلاف عزم، اتحادیه میهنی کردستان، جنبش بابلیون و نمایندگان مستقل در دفتر المالکی نشستی را برگزار کرد.

منبع مذکور گفت: این نشست برای بررسی آخرین تحولات اوضاع سیاسی و راه های گشایش سیاسی و روی آوردن به سایر نیروهای سیاسی برای تسریع در روند تشکیل دولت برگزار می شود.

چارچوب هماهنگی شب گذشته در بیانیه ای بر تداوم اتخاذ گام های لازم برای حل بحران سیاسی و پیش رفتن گفت وگوها با همه نیروهای سیاسی برای تشکیل دولتی خدمتگزار و ملی تاکید کرد.

چارچوب هماهنگی اعلام کرد که امیدوار بود تشکیل دولت با حضور همه نیروهای سیاسی انجام شود اما به تصمیم فراکسیون صدر برای استعفا از پارلمان احترام می گذارد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی همچنین بر تداوم همکاری با همه در راستای تضمین مشارکت گسترده و تحقق آرمان ملت در تحقق امنیت و ثبات و زندگی کریمانه به گونه ای که نقش و جایگاه عراق در منطقه و جهان را تقویت کند، تاکید کرد.

روز یکشنبه مقتدی صدر به رئیس فراکسیون جریان صدر دستور داد که استعفاهای نمایندگان این جریان را به هیئت رئیسه تقدیم کند. پس از ساعاتی از اعلام این موضوع، فیلمی از محمد الحلبوسی در حال تأیید استعفاهای این نمایندگان منتشر شد.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا