اقتصادیسیاسی

سفر وزیر انرژی اسرائیل به مصر در راستای صادرات گاز به اروپا

در راستای تلاش‌های تل‌آویو برای صادرات گاز به اروپا، وزیر انرژی اسرائیل، امروز (چهارشنبه) در سفر به قاهره با رئیس جمهوری مصر دیدار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رسانه رسمی اسرائیل خبر داد که در راستای تلاش‌های تل‌آویو برای صادرات گاز به اروپا، وزیر انرژی اسرائیل، امروز (چهارشنبه) در سفر به قاهره با رئیس جمهوری مصری دیدار خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره»، رسانه رسمی اسرائیل تأکید کرد که «کارن الحرار»، وزیر انرژی اسرائیل، امروز در سفری رسمی به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» و دیگر مقامات ذی‌ربط مصری موضوع فروش گاز به اروپا را بررسی خواهد کرد.

او قرار است علاوه بر السیسی، با وزیر نفت و معادن مصر و نماینده اتحادیه اروپا در مصر نیز دیدار و امضای تفاهم‌نامه صادرات گاز از اسرائیل و مصر به اروپا را امضا کند.

الحرار در هفته‌های گذشته دیدارهایی با مقامات اروپایی درباره فروش گاز از اسرائیل توسط خط لوله‌های موجود در مصر داشته است.

این همه در حالی است که تلاش اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، بسیاری کشورهای تولیدکننده گاز را به تکاپو برای صادرات گاز به اروپا انداخته است.

در همین راستا، «اورسولا فون در لاین»، رئیس اتحادیه اروپا، در دیدار با کارن الحرار گفت که این اتحادیه در پی «تقویت همکاری با اسرائیل در بخش انرژی» است و افزود که اروپا می‌خواهد که تا پیش از زمستان دریافت گاز اسرائیل آغاز شود.

بر اساس برآوردها، حجم ذخایر از اسرائیل بیش از یک هزار میلیارد متر مکعب است. اسرائیل برای استخراج و تولید این گاز با مصر همکاری می کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا