اقتصادیخبر اول

اتصال برق عراق به عربستان وارد فاز اجرایی شد

در پی تصویب طرح اتصال برق عراق به عربستان در هیئت دولت عربستان، عراق از آغاز اجرای پست‌های اتصال برق به کشورهای شورای همکاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: در پی تصویب طرح اتصال برق عراق به عربستان در هیئت دولت عربستان، عراق از آغاز اجرای پست‌های اتصال برق به کشورهای شورای همکاری خبر داد.

به گزارش «العربی الجدید»، «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه برای اتصال شبکه برق عراق و عربستان تلاش‌های خود را آغاز کرده است.

وی افزود که تفاهم‌نامه اتصال برق دو کشور پیش از این امضا شده و مقامات ذی‌ربط جلسات دوره‌ای در این باره داشته‌اند و پیشرفت‌های مهمی در این باره حاصل شده و خطوطی که به هم وصل می‌شوند هم تعیین شده‌اند.

سخنگوی وزارت برق عراق هدف از تلاش این وزارتخانه برای اتصال عراق به شبکه برق کشورهای همسایه را افزایش ثبات و وارد شدن عراق به بازارهای انرژی در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و افزود که در آینده نزدیک عراق به یک مخزن و گذرگاه برای صادرات برق تبدیل خواهد شد.

روز گذشته هیئت دولت عربستان تفاهم‌نامه اتصال برق این کشور به عراق را تصویب کرد.

عراق از سال 2019 تلاش‌های گسترده‌ای را برای اتصال به شبکه برق کشورهای همسایه، از جمله کویت، اردن و ترکیه انجام داد تا بتواند در فاز اول اجرای این پروژه‌ها 4 هزار مگاوات به دریافت کند.

پیش از این عراق از اتمام پروژه اتصال برق به ترکیه و آغاز واردات 500 مگاوات برق از این کشور خبر داده بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا