سیاسی

واکنش الحکیم نسبت به انصراف فراکسیون صدر از پارلمان عراق

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاسف عمیق خود را نسبت به استعفای نمایندگان فراکسیون صدر از پارلمان این کشور، اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنرانی خود در جمع مردم استان بابل، ضمن ابراز تاسف عمیق خود از استعفای اعضای فراکسیون صدر، اعلام کرد که آنان شریکان اصلی در ساخت عراق جدید و از ارکان اساسی در روند سیاسی هستند.

وی افزود که بر اساس تنوع آراء و نگاه‌های سیاسی در عراق، هیچ کسی نمی‌تواند جای خالی دیگری را پر کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه، خاطرنشان کرد که بحران کنونی لباس فرقه‌گرایی یا قوم‌گرایی به خود نپوشید، بلکه با تعهد احزاب و طرف‌ها به احکام نهادهای قضایی، این بحران در چارچوب سیاسی خود باقی ماند و این تغییر بزرگی در رفتار دموکراتیک عراق است.

الحکیم یادآور شد که شدت بحران همچنین مانع از ارتباط طرف‌ها با یکدیگر و ارائه طرح‌های ابتکاری آنان نشد.

وی با بیان اینکه عراق نیازمند وحدت و اطمینان بخشیدن به همگان نسبت به خوب پیش رفتن امور است، تاکید کرد که ثبات و امنیت عراق به نفع امنیت و ثبات جهان است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق یادآور شد که تجربه، دارای نکات منفی و مثبت، دستاوردها و شکست‌ها، پیروزی‌ها و ناکامی‌ها است و آنچه ما نیاز داریم این است که با دید منصفانه به آنچه به دست آمده و آنچه بیشتر مورد نظر است، نگاه کنیم.

وی یادآور شد که دولت‌سازی با چالش‌ها و سختی‌ها همراه است و عراق نیز از دیگر کشورهایی که با چالش‌هایی در این مسیر مواجه بوده‌اند، مستثنی نیست.

الحکیم با بیان اینکه عراق نیازمند دولتی برای خدماترسانی ملی و متشکل از شخصیت‌های شایسته است، تاکید کرد که خدمات‌رسانی به تنهایی قادر است بین مردم و نظام سیاسی، پل بزند.

رهبر جریان حمت ملی عراق همچنین خواستار حمایت از بخش گردشگری دینی و تاریخی و سرمایه‌گذاری در منطقه بابل شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا