اقتصادی

پالایشگاه نفتی کربلا سال آینده به بهره برداری می رسد

استاندار کربلا ضمن اعلام پیشرفت 95 درصدی در پروژه پالایشگاه نفتی کربلا، از برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه برقی 2400 مگاواتی در کنار آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: استاندار کربلا ضمن اعلام پیشرفت 95 درصدی در پروژه پالایشگاه نفتی کربلا، از برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه برقی 2400 مگاواتی در کنار آن خبر داد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، روند پیشرفت در اجرای پالایشگاه نفتی کربلا به 95 درصد رسیده و این پالایشگاه در سه ماهه نخست سال آینده به صورت آزمایشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این راستا، «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، تأکید کرد که شرکت‌های پیمانکار این پروژه با جدیت برای تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن در سه ماهه نخست سال آینده تلاش می‌کنند.

او گفت که شرکت تولیدات نفتی وابسته به وزارت نفت عراق و کنسرسیومی از چند شرکت کره‌ای پیمانکاران این پروژه هستند و افزود که این پروژه از پروژه‌های راهبردی در عراق است که قرار است نفت باکیفیت متناسب با بالاترین استانداردهای جهانی تولید کند.

وی افزود که این پروژه موجب ایجاد صدها فرصت شغلی برای ساکنان استان کربلا می‌شود.

استاندار کربلا همچنین از برنامه این استان برای ساخت نیروگاه برق با ظرفیت 2800 مگاوات در نزدیکی این پالایشگاه خبر داد و تأکید کرد که این پروژه در قالب دو فاز اجرا می‌شود که در هر کدام از آنها 1400 مگاوات برق تولید خواهد شد.

وی افزود که سوخت این نیروگاه‌ها از پالایشگاه نفتی کربلا خواهد بود و در نتیجه شاهد نیروگاهی با توان تولید پایدار و بدون مشکل خواهیم بود.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا