سیاسی

فعال شدن آژیر خطر در قدس و ایلات و ادعای «حمله سایبری ایران»

سازمان فعالیت سایبری اسرائیل اعلام کرد که فعال شدن آژیر خطر در قدس و ایلات در شب گذشته احتمالا نتیجه یک حمله سایبری بوده است.

میدل ایست نیوز: سازمان فعالیت سایبری اسرائیل اعلام کرد که فعال شدن آژیر خطر در قدس و ایلات در شب گذشته احتمالا نتیجه یک حمله سایبری بوده است.

به گزارش «العربی الجدید»، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از منابعی در سازمان فعالیت سایبری اسرائیل تأکید کرد که به گوش رسیدن صدای آژیر خطر در چند منطقه بیت‌المقدس و ایلات در حدود ساعت 19 روز یکشنبه (19 ژوئن) احتمالا نتیجه حمله سایبری بوده است.

این رسانه احتمال مشکل فنی در این موضوع را منتفی دانسته است.

از سوی دیگر، «یئیر گولان»، معاون وزیر اقتصاد اسرائیل، ایران را به انجام این حمله سایبری متهم و تأکید کرد که در این حمله سایبری سیستم آژیر خطر شهرداری‌های اسرائیل در بیت‌المقدس و ایلات هدف قرار گرفته است.

او که پیش‌تر معاون رئیس ستاد ارتش بوده در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: «ایرانی‌ها می‌خواهند از طریق فضای سایبری به امنیت اسرائیل ضربه بزنند» و افزود که باید فورا در این باره تحقیقات لازم انجام شود.

وی افزود با اینکه آنچه هدف قرار گرفته نه تأسیسات نظامی که تأسیسات شهرداری بوده، اما مسئله جدی است و باید فورا موضوع را پیگیری و هر روزنه احتمالی را بست.

تاکنون منابع ایرانی هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

پیش از این در آوریل 2020 اسرائیل ایران را به حمله سایبری به زیرساخت‌های حساس خود از جمله شبکه آب و فاضلاب سراسری متهم کرده بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا