خبر اولسیاسی

بارزانی: آزادی در اقلیم کردستان بیشتر از کشورهای همسایه است/هیچ کشوری نباید به ما حمله کند

نخست وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد که آزادی در اقلیم کردستان بسیار بیشتر از کشورهای همسایه است و هیچ شخصی به دلیل فعالیت رسانه ای، مسائل عقیدتی یا فعالیت سیاسی دستگیر نشده است.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که آزادی در اقلیم کردستان بیشتر از کشورهای همسایه است و هیچ کشوری نباید به اقلیم کردستان حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری روداوو، وی در دیدار با شماری از رؤسا و نمایندگان نهادهای رسانه ای در اقلیم کردستان اشاره کرد که اوضاع شهروندان اقلیم کردستان بد نیست اما برخی افراد به دنبال گسترش بدبینی هستند.

بارزانی در انتقاد از برخی رسانه ها گفت که آنها مشکلات کوچک را بزرگ می کنند در حالی که اخبار پروژه های بزرگ را به شهروندان انتقال نمی دهند. وی گفت شاید اصحاب رسانه انتقاداتی نیز داشته باشند و در این زمینه آزادی کامل برای طرح انتقادات را دارند.

نخست وزیر اقلیم کردستان تصریح کرد که آزادی رسانه در اقلیم کردستان بسیار بیشتر از کشورهای همسایه است به گونه ای که هیچ شخصی به دلیل فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای و یا مسائل عقیدتی و فعالیت سیاسی دستگیر نشده است.

وی اظهار داشت که درآمد گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان سه برابر شده و هزینه های اداره امور دولت از 200 به 70 میلیون دلار کاهش یافته است. بارزانی اشاره کرد که درآمد دولت اقلیم کردستان از نفت از 25 درصد به 41 درصد افزایش یافت.

نخست وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد که اقلیم کردستان با 5 درصد از درآمد عراق توانست اقداماتی را انجام دهد که دولت فدرال با 95 درصد از درآمد کشور نتوانست انجام دهد.

وی در ادامه اشاره کرد که دولت عراق نتوانست با 95 درصد از درآمد کشور خدمات را تامین کند به گونه ای که آب شرب، بهداشت، آموزش همه در مقایسه با اقلیم کردستان ضعیف است.

بارزانی با اشاره به آمادگی اقلیم کردستان برای حل همه مشکلات با بغداد و عدم آمادگی دولت عراق در این زمینه، گفت که بارها خواستار تشکیل مجدد شرکت بازاریابی نفت عراق و انتخاب معاون مدیر آن از کردستان با اعطای حق وتو به کردستان شده اند.

مسرور بارزانی به حکم دادگاه عالی فدرال اشاره کرد و گفت: آیا دادگاه عالی فدرال در عراق وجود دارد؟ عراق دادگاه فدرال ندارد و دادگاه فدرال به موجب قانون اساسی عراق تشکیل نشده است.

نخست وزیر اقلیم کردستان درباره اوضاع معیشتی شهروندان گفت که اوضاع آنان بد نیست و اگر بد بود چگونه دو میلیون خودرو در اقلیم کردستان ثبت شده است.

وی ادامه داد که شهروندان تا این حد نسبت به اوضاع اقلیم کردستان بدبین نیستند اما برخی به دنبال اشاعه بدبینی هستند.

درخصوص نفت و گاز نیز، بارزانی بیان کرد که اقلیم کردستان در حال حاضر 3100 مگاوات برق تولید می کند و می تواند 7 هزار مگاوات نیز برق تولید کند اما با مشکل کمبود سوخت مواجه است که هزینه انتقال آن نیز بسیار بالاست.

وی گفت که سیاست دولت اقلیم کردستان، افزایش تولید گاز و تولید برق از انرژی خورشیدی است.

بارزانی درباره حملات به اقلیم کردستان گفت که پ ک ک بهانه ترکیه برای حمله به اقلیم کردستان است و از پ ک ک خواست مواضع خود را تخلیه کند و بهانه ای برای حملات ترکیه نباشد.

وی تاکید کرد که اقلیم کردستان، منبع تهدیدی برای هیچ کشوری نخواهد بود و هیچ کشوری نیز نباید به اقلیم کردستان حمله کند.

منبع
روداووروداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا