خبر اولسیاسی

همکاری اقتصادی و تحولات منطقه؛ بازرترین محورهای گفت وگوی پادشاه اردن و ولیعهد عربستان

دو طرف درباره راه های تقویت همکاری اقتصادی و بخش های که شرکت صندوق سرمایه گذاری عربستان و اردن می تواند در آن سرمایه گذاری کند، گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در کاخ الحسینیه امان درباره راه های تقویت همکاری های اقتصادی و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش العربی الجدید به نقل از بیانیه دیوان پادشاهی اردن، در این دیدار که حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن نیز حضور داشت، دو طرف درباره راه های تقویت همکاری اقتصادی و بخش های که شرکت صندوق سرمایه گذاری عربستان و اردن می تواند در آن سرمایه گذاری کند، گفت وگو کردند.

پادشاه اردن و ولیعهد عربستان بر سطح روابط تاریخی و مستحکم بین دو کشور و ملت و اهتمام خود به تحکیم روابط همه جانبه تاکید کردند.

عبدالله دوم بر نقش محوری عربستان در حمایت از مسائل جهان عرب و اسلام و تقویت همکاری مشترک بین کشورهای عربی و تلاش برای تحقق صلح در منطقه و جهان تاکید کرد.

وی همچنین بر ایستادگی دائمی اردن در کنار عربستان در مقابله با هرگونه حمله و تعرض تاکید کرد و گفت امنیت عربستان جزء امنیت اردن و منطقه است.

پادشاه اردن و ولیعهد عربستان همچنین درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و در راس آن قضیه فلسطین و حمایت از برادران فلسطینی برای رسیدن به حقوق عادلانه و مشروع خود و تلاش ها برای رسیدن به راه حل های سیاسی برای بحران های منطقه گفت وگو کردند.

ولیعهد عربستان در این دیدار ضمن تقدیر از حسن استقبال پادشاه اردن از او، بر اهتمام مستمر عربستان به تحکیم روابط دو کشور و تداوم هماهنگی و رایزنی در راستای تحقق منافع مشترک و خدمت به مسائل منطقه تاکید کرد.

بن سلمان همچنین تاکید کرد که روابط بین دو کشور تاریخی است و همکاری ها در همه بخش ها ادامه دارد.

وی اظهارداشت که هدف ما پیشروی به سوی مرحله جدیدی از همکاری به نفع اردن و عربستان است.

ولیعهد عربستان با اشاره به اینکه فرصت های بسیاری در اردن وجود دارد، بر اهتمام کشورش به مشارکت موثر در بهره برداری از این فرصت ها که به نفع دو کشور خواهد بود، تاکید کرد.

در این نشست، نخست وزیر اردن، رئیس دیوان پادشاهی این کشور، وزیر خارجه اردن و شماری از شاهزادگان و وزرای عربستان حضور داشتند.

محمد بن سلمان شب گذشته در نخستین سفری رسمی خود از زمان رسیدن به ولیعهدی عربستان، وارد امان شد و مورد استقبال رسمی پادشاه و ولیعهد اردن قرار گرفت.

همچنین بخوانید

سفر بن سلمان به اردن؛ آب کردن یخ روابط و هماهنگی مواضع پیش از سفر بایدن

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا