خبر اولسیاسی

بازداشت خلبان امریکایی متهم به دست داشتن در حمله به پایگاه خودی در سوریه

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از نیروی هوایی امریکا اعلام کرد که یک خلبان از نیروهای امریکایی در ارتباط با حمله ماه آوریل به پایگاه نظامی این کشور در شمال سوریه، دستگیر شده است.

میدل ایست نیوز: شبکه سی‌ان‌ان به نقل از نیروی هوایی امریکا اعلام کرد که یک خلبان از نیروهای امریکایی در ارتباط با حمله ماه آوریل به پایگاه نظامی امریکا در شمال سوریه که به مجروح شدن 4 نفر منجر شد، دستگیر شده است.

سخنگوی نیروی هوایی امریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این خلبان در تاریخ 16 ژوئن دستگیر شد و در بازداشت موقت قرار دارد.

شبکه سی‌ان‌ان پیشتر اعلام کرده بود که ارتش امریکا در رابطه با اینکه آیا یکی از نیروهای خودی در حمله به پایگاه امریکا در شمال سوریه دست داشته، در حال تحقیق است.

ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در اوایل ماه آوریل گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که دو راکت، پایگاه ائتلاف در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع امریکا از اعلام جزئیات بیشتر در خصوص دستگیری خلبان امریکایی خودداری کرده و سخنگوی نیروی هوایی این کشور هم اعلام کرده که پیش‌بینی می‌شود که بررسی به این موضوع در چند هفته پیش‌رو انجام شود.

ارتش امریکا پس از حمله به پایگاه خود در شمال سوریه ابتدا اعلام کرد که این حمله مشابه حملات پیشین شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه بوده، اما پس از یک هفته اطلاعیه‌ای صادر و اعلام شد که انجام تحقیقات بیشتر مشخص کرد که این حمله، در پی قرار دادن مواد منفجره از سوی افراد ناشناس به طور عمدی در محل نگهداری مهمات انجام شده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه افزود که قدرت تخریب مواد منفجره مورد استفاده در این حمله بیش از یک نارنجک دستی بوده و این حمله در نیمه شب رخ داده است.

در حال حاضر 900 نیروی نظامی امریکایی از جمله نیروهای عملیات ویژه برای دادن مشاوره و کمک به نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه مستقر هستند.

منبع
سی‌ان‌ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا